Inget får hända....

Bara några timmar efter bus och lek med Nappe i inlägget nedan skriker Eskil till hemma, vi tror först att han klämt sig men skriket lät värre än värst!!! Han vimsar sen runt och skriker till igen, ställer sig vid dörren och Matias springer ut med honom. Jag skyndar efter och får en dålig känsla i magen. 

Möter de ute på gatan och Eskil är inte sig lik, protesterar och vill inte gå in, drar sig mot bilen. Lillen känner att något är definitivt fel med honom och han vill iväg. Matias tar honom i famnen och väl inne skakar han och flämtar allt snabbare.

Jag bryter nästan ihop...inget får hända min älskling, tur att Matias fortfarande är stabil och får tag i numret till Blå stjärnan i Göteborg. 35 minuter senare är vi framme i Göteborg och en djursjuksköterska tar prover, sätter nål och kollar tempen på Eskil. Tempen är 39,7 och Eskil flämtar och dreglar. Han skakar inte lika mycket längre och verkar känna att allt som görs med honom är för att han ska må bra. Inga protester.

Vetrinären kommer och berättar att de första proverna var ok, och Eskil är cirkulatoriskt stabil. hjärtfrekvensen är snabb på grund av hög feber. Han gör en första bedömning att det kan röra sig om en infektion och Eskil ska få antibiotika i blodet. Han får stanna på intensivvårdsavdelningen över natten!!! Vi känner oss trygga nu men jag är ändå rädd...tänker det värsta hela tiden....ytterligare en djursjukvårdare kommer och sätter Id-band runt Eskils hals, han följer sedan lugnt med bort i korridoren och i får åka hem.

Det är så tomt här hemma nu, saknar gos som alltid lägger sig vid mina fötter när jag sitter med datorn i knät i soffan, trycker nosen mot foten och blåser varm luft <3

Han måste bli frisk, det finns inget annat!


Kan man tro att denna hund är sjuk?? bara några timmar innan det drog igång, lycklig och full av glädje, energi och kärlek som alltid!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0